Lidl bliver sponsor for håndboldforbund

Lidl bliver de næste tre år Official Fresh Food Partner hos Dansk Håndbold Forbund

Foto: DHF

Dansk Håndbold Forbund og dagligvarekæden Lidl har indgået en tre-årig samarbejdsaftale gældende fra maj 2017. Det betyder, at Lidl nu bliver synlig partner ved dame- og herrelandskampe.

Samarbejdsaftalen indebærer også, at dagligvarekæden bliver vigtig partner ved afviklingen af DHF Håndboldskolerne for unge drenge og piger i alderen 10 til 14 år.

Desuden får Lidl blandt andet ret til at benytte de olympiske mestre i kædens markedsføring.

– Vi er både glade og stolte af, at Lidl, som en stor international spiller på dagligvaremarkedet, har koblet sig på dansk håndbold. Vi har et fælles ønske om at levere den højeste kvalitet, og mens vi arbejder hårdt for at hente medaljer og hæder hjem til danskerne, har Lidl fokus på at levere friske varer til den danske befolkning, siger direktør i Dansk Håndbold Forbund, Henrik M. Jacobsen.

National partner
Hos Lidl siger marketingchef Heidi Vittrup om sponsoratet:

– De seneste år har vi sat hårdt ind for at vise danskerne, hvad Lidl egentlig står for blandt andet i forhold til vores store udvalg af friske varer på hylderne. Vi tror på, at partnerskabet med Dansk Håndbold Forbund kan være med til at styrke denne position endnu mere og derudover gøre opmærksom på, at Lidl også er en dagligvarekæde, der har fokus på kost, motion og velvære og gerne vil inspirere kunderne i den retning.

DEL
Forrige artikelPolsk markedsleder opgraderer butikkerne
Næste artikelSalamispecialist rammes af hårdt marked
Søren Tougaard
Uddannet journalist fra DJH i 2005. Har herefter blandt andet mandsopdækket detailverdenen for Retail Institute Scandinavia og senest arbejdet som selvstændig journalist og kommunikationsrådgiver med fokus på detail, fødevarer og energi. Skriver nyheder, dybde og reportager.