Lavazza opkøber Mars Drinks

Den italienske kaffevirksomhed fortsætter rækken af opkøb. Denne gang hos gigantvirksomheden Mars

Foto: Lavazza

Italienske Lavazza har fået smag for opkøb. Tidligere har virksomheden opkøbt Carte Noire i Frankrig og Spanien, danske Merrild og kaffevirksomheder i både Australien og Canada.

Og den vækststrategi fortsætter Lavazza nu med købet af Mars Drinks, der sidste år omsatte for ca. 2,3 mia. kr.

Med købet sikrer Lazazza sig et markedsledende brand i Flavia, der benyttes i kontormiljøer, samt det fritstående automatmærke Klix.

– Dette opkøb passer perfekt ind i vores internationale ekspansionsstrategi og styrker Lavazza Groups position på OCS (Office Coffee Service) og automat-markedet, som indeholder betydelige muligheder for vækst og udvikling, udtaler Antonio Bareville, adm. direktør i Lavazza Group.

Mars Drinks var en del af Mars Incorporated, der også producerer kendte brands som M&M’s, Snickers, Dove, Royal Canin, Pedigree og Whiskas.

Lavazza havde sidste år en omsætning på mere end 2 mia. euro, svarende til ca. 15 mia. kr.

Handlen forventes endeligt godkendt i slutningen af 2018.