Lantmännen Cerelia får fortsat minus

Producenten bag Amo og Axa mærker øget tysk konkurrence og overkapacitet i Danmark.

Markedet for mel til bl.a. de populære boller er vigende i Danmark, og det skærper konkurrencen. Foto: Amo

Lantmännen Cerelia mærker den forstærkede konkurrence og overkapacitet, som præger det danske marked.

Det sætter sig spor i årsresultatet for 2016, hvor omsætningen faldt med 1,6 pct. til 668 mio. kr. Selv om bruttofortjenesten blev forbedret med 21 pct. til 143 mio. kr., kunne selskabet...

DEL
Forrige artikelFoodService Danmark køber Grambogård
Næste artikelPernod Ricard får ny dansk chef
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.