Landbruget er ingen rar fjende

Når Coop skærper sin satsning på økologi, løber man samtidig en risiko for at skabe modvilje på landet

Arkivfoto: Helle-Karin Helstrand

Fronterne blev pludselig trukket uventet meget op, da Coop Danmark sidst i september satte en ny kampagne i søen for at sælge flere økologiske produkter under overskriften “Øktober”.

Umiddelbart så den helt harmløs ud. Alle danske dagligvarekæder vil gerne sælge flere økologiske...

DEL
Forrige artikelPer Bank begejstret over Bilkas indtog i Randers
Næste artikelNye trends og teknologier i handlen
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.