Kunder går forgæves efter frostvarer i Coops kæder

Et skifte til en ny distributør af frostvarer giver Coop problemer med at levere til butikkerne

Store, tomme huller i frostboksene samt gule skilte, hvor personalet beklager manglende leverancer fra frostlageret, er hvad der møder kunderne i flere af Coops butikker i øjeblikket.

- Vi har fra uge 42 skiftet samarbejdspartner på distribution af frostvarer, og det giver os en del overgangsproblemer. Det har betydet, at vi ikke har kunnet levere de mængder, vi skulle, de seneste godt 14 dage. Konsekvensen er, at butikker i forskellige grad mangler frostvarer, skriver informationsdirektør Jens Juul Nielsen i en mail til Dansk Handelsblad.

Han ved ikke, hvornår kunderne igen kan være sikre på, at de kan få det, de går efter.

- Vi har sat alt ind på at løse problemerne og har sat vores egen ledelsesteam ind hos leverandøren, Cold Star i Vejle, og vi kan se, at det bliver bedre dag for dag. Men hvornår vi er helt på plads, kan vi dog endnu ikke sige, skriver Jens Juul Nielsen.

DEL
Forrige artikelNormal nærmer sig 1 milliard i omsætning
Næste artikelSkolebørn og supermarkeder i samarbejde om madspild
Helle-Karin Helstrand
Er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i 2000 og har stort set siden været tilknyttet Dansk Handelsblad. Har i perioder også arbejdet freelance på en lang række magasiner og fagblade. Skriver nyheder, reportager og redigerer avisens navnestof. Tager billeder og mindre videoer.