Kun 40 procent vil modtage reklamer

Kun fire ud af ti danskere vil sætte et "Reklamer - ja tak"
skilt på postkassen, hvis den ny regering ændrer den nuværende
ordning med "Reklamer - nej tak" til en aktiv tilmeldings-ordning.
Det viser en frisk undersøgelse fra mediebu-reauet IUM.
- Kun halvt så mange husstande som i dag vil få aviserne, hvis der
kommer en ja tak-ordning, hvor danskerne skal tage stilling til
hele bunken af tilbudsaviser på én gang, siger adm. direktør
Michael Thim, IUM.
For øjeblikket modtager 78 procent af de danske husstande
tilbudsaviser, fordi husstandene ikke har sat et nej tak-skilt op
på postkassen. Avisbudene vil helt sikkert komme til at slæbe færre
kilo tryksager, hvis "Reklamer - ja tak" bliver til virkelighed.
Præcis hvor meget lettere bunken af tryksager bliver at slæbe vil
dog afhænge af, hvordan ordningen i praksis bliver skruet
sammen.
Af Claus Jensen
cj@dhblad.dk
Læs Dansk Handelsblad fredag 23. september

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis