Konkurrenter æder stadig af Remas markedsandele

Norgesgruppen og Coop Norge går fortsat frem i markedsandele på Rema 1000s bekostning. Men tempoet er faldet

Geir Inge Stokke, koncernchef i Coop Norge, kan være en glad mand. Lavpriskæden Coop Extra vinder for tiden markedsandele i hurtigt tempo. Foto: Coop Norge

I 38 år gik det nærmest uafbrudt fremad for norske Reitangruppens lavpriskæde Rema 1000 i hjemlandet.

Men efter at Rema havde taget næsten en fjerdedel af dagligvaremarkedet i Norge, sluttede opturen brat ved indgangen til 2017, hvor nye markante tiltag på henholdsvis indkøb og et...

DEL
Forrige artikelFrederiksberg Centret er Danmarks bedste shoppingcenter
Næste artikelCatalanske frihedsdrømme får San Miguel til at flytte
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.