Kommentar: Dansk Supermarked-samarbejde kan vinde over Amazon

Dansk Supermarked i samarbejde med hundredevis af danske detaillister kan vinde over Amamzon, mener Bruno Christensen

Foto: PR Bruno Christensen

Amazon er ikke blot verdens største nethandelsvirksomhed, men en forretningsmodel, der både sælger direkte til forbrugerne, og dels fungerer som en nethandelsplatorm for de virksomheder, der ønsker at sælge deres produkter via Amazon, skriver detailhandelseksperten Bruno Christensen i Retail Bulletin.

Amazon er en gigant, og meget snart vil denne fantastiske virksomhed for alvor gøre sig gældende på det danske marked. Amazon vil være den direkte årsag til at hundredvis af danske nethandelsvirksomheder lukker.

Dansk Supermarked lancerer i disse dage et helt nyt initiativ via Wupti. Der er tale om samme model, som den Amazon praktiserer, og såfremt det lykkes for Dansk Supermarked at skabe opbakning hos en stor del af de danske nethandelsvirksomheder, er mulighederne for at slå Amazon absolut realistiske.

Amazon har kun nethandel at byde på og i betragtning af, at 80 pct. af forbrugerne fortsat vil handle i de fysiske butikker, har Dansk Supermarked en indlysende fordel gennem sit store net af butikker, der findes i alle danske byer.

Perspektiverne i det initiativ, Dansk Supermarked har taget, kan på sigt revolutionere dansk detailhandel til fordel for alle danske butikkker uanset hvor i landet de er beliggende.