Købmændene går på jagt efter de gråhårede

Fødevareproducenterne sætter nu fokus på gruppen af såkaldte seniorforbrugere, der består af folk over 50 år. De udgør 30 procent af befolkningen og står for 43 procent af forbruget, så ifølge Dansk Industri (DI) er der god grund til at gå efter deres penge. Projektleder i DI Fødevarer Mie Ole Lauritzen forklarer, at tanken indtil videre har været, at pengene lå hos familierne, og at de nu gerne vil udfordre den tanke.
- Vi kan se, at andre brancher har haft succes med at gå den vej, fortælller hun. Ekstern lektor og markedsføringsekspert ved CBS Per Østergaard Jacobsen vurderer, at virksomhederne har haft en tendens til at overse, hvor købedygtigt et publikum der er tale om. De skal have tilbud og kommunikation, der har relevans for dem, forklarer han. Arla, Tulip og Lantmännen Schulstad er blandt de virksomheder, der retter projekter mod seniorforbrugerne. Blandt andet har Schulstad tilsat D-vitamin til deres levebrød.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis