Kinesisk e-handelsgigant bag 1000 nye butikker – hver dag

Etablering af en million convenience-butikker på fem år. Det er målet for JD.com, og franchise er midlet

Foto: JD.com

Uden for Kinas grænser er JD.com er ikke helt så kendt som rivalen Alibaba. Men onlinevirksomheden omsatte sidste år for knap 56 mia. dollar, svarende til 336 mia. kr.

Det er 40 pct. mere end året før.

Nøjagtig som Alibaba har JD.com nu fuld fart på på vejen mod at blive en storspiller...

DEL
Forrige artikelHøj pris for en nuanceret holdning?
Næste artikelTobaksudspil kan koste kiosker dyrt
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.