Kinas e-supermarkeder spås gigantisk vækst

Onlinehandel med dagligvarer kan nå en markedsandel på over 11 pct. i Kina i 2022, viser ny analyse fra IGD

Den kinesiske onlinegigant Alibaba bygger også butikker i supermarkedskæden Hema, der helt fra begyndelsen er skabt som et led i en omnichannel-tænkning. Foto: Hema

Sydkoreanere og japanere køber i dag langt flittigere deres dagligvarer online, end vi gør her i Vesteuropa. Men om bare fire år vil væksten på det kinesiske marked få alt andet til at blegne.

Ifølge den internationale analysevirksomhed IGD vil e-handel med dagligvarer vokse 31 pct. om...

DEL
Forrige artikelNetto skruer op for projekt posepant
Næste artikelNy kødskandale truer det britiske marked
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.