Kæderne øger markedsføring af spiritus

Arkivfoto: Helle-Karin Helstrand

Spiritus ligger kun på plads nummer 14 over de mest markedsførte varer i kædernes tilbudsaviser, men til gengæld er spiritus den kategori, der er øget mest i årets første 39 uger sammenlignet med sidste år.

Det viser en opgørelse over kædernes tilbudsaviser, som Tilbudsdata har foretaget for Dansk Handelsblad.

Forskellige typer af spiritus har været på tilbudssiderne i alt 1733 gange i år, og det er en stigning på 15 pct. sammenlignet med sidste år. Øl ligger få pladser efter spiritus og er markedsført 1414 gange i år. Det er en stigning på 6,3 pct. Pålæg er steget med 8,7 pct.

Spiritus, øl og pålæg har blandt andet taget pladsen fra personlig pleje, der har været i aviserne 4428 gange.

Med en fjerdeplads på listen over de mest markedsførte varer, ligger personlig pleje fortsat højt, men mængden af placeringer i tilbudsaviserne er faldet med 6,2 pct. sammenlignet med sidste år.

Den kategori, der er ramt af det største fald, er dyremad, der kun er blevet markedsført 539 gange de seneste 39 uger. Det er et fald på 14,4 pct. De resterende kategorier ligger stort set status quo med ændringer på under 5 pct.

DEL
Forrige artikelKevin er på fornavn med kunderne
Næste artikelRestauranter fylder tomme butikker i Østjylland
Helle-Karin Helstrand
Er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i 2000 og har stort set siden været tilknyttet Dansk Handelsblad. Har i perioder også arbejdet freelance på en lang række magasiner og fagblade. Skriver nyheder, reportager og redigerer avisens navnestof. Tager billeder og mindre videoer.