Kæder jagter milliardvækst i egne mærker

Mærkevarerne er under et fortsat og stigende pres i de danske kæder, som sælger flere og flere varer i deres egne mærker – private labels.

Danskerne købte sidste år varer i mærker som Coops Änglamark og Dansk Supermarkeds Budget for et rekordhøjt beløb på ca. 28 mia. kr. ud af et...

Vil du have det hele med?

Prøv fuld adgang GRATIS i fire uger

Allerede abonnent?
DEL
Forrige artikelKvalitetsbagerier i vækst
Næste artikelPosten i Christiansfeld samles under et tag
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.