Kæder efterspørger økologiske mejeriprodukter som private label

 Arla får løbende henvendelser fra dagligvarekæder om økologiske private label-produkter

Foto: Colourbox

Når det gælder udbredelsen af økologiske mejeriprodukter til danskerne, er Arlas strategiske fokus på virksomhedens brandede produkter. Inden for økologi har Arla udviklet sin Arla-øko serie, som både tæller mælk, yoghurt og ost. Derudover har Arla virksomhedens egne mærkevarer som Kærgården og Riberhus mv., som også tæller økologiske varianter.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis

DEL
Forrige artikelDagligvarehandlen anmelder færre butikstyve
Næste artikelArla vil hæve økosalget med 50 pct.
Søren Tougaard
Uddannet journalist fra DJH i 2005. Har herefter blandt andet mandsopdækket detailverdenen for Retail Institute Scandinavia og senest arbejdet som selvstændig journalist og kommunikationsrådgiver med fokus på detail, fødevarer og energi. Skriver nyheder, dybde og reportager.