Kædedirektør vil have flere kunder

SuperBrugsen er gået i offensiven for at vende udviklingen. Målet for kædens nye strategi er at øge kundestrømmen og omsætningen og forbedre resultatet på bundlinjen.

– Vores omsætning skal stige 12 pct. frem til 2015, lyder meldingen fra SuperBrugsens kædedirektør, Michael Løve (foto).

Discountbutikkerne er udfordreren, og Michael Løves analyse kan sammenfattes således: Supermarkederne har to væsentlige barrierer, priserne og manglende overskuelighed.

Michael Løve opstiller fire punkter, hvor fremtidens SuperBrugsen skal gøre en forskel: Endnu mere fokus på de friske varer, mere overskuelige og indbydende butikker, flere lokale varer og det lokale engagement.

 

Af Henrik Denman

hede@dhblad.dk

Foto: Henrik Flydtkjær

Læs interviewet i Topchef i tale i Dansk Handelsblad

DEL
Forrige artikelMælk er det stærkeste våben
Næste artikelUduelige maskiner snyder dig for pant
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.