Johan Bülow tilbage til lakridsgryderne

Grønne hylder skal sælge lakrids med vilde bær

Johan Bülow er tilbage i produktionen, hvor han startede for mere end 10 år siden. Foto: Bülow

Til Lakrids by Johan Bülow’ 10 års jubilæum sidste år annoncerede stifteren, Johan Bülow, at han skulle tilbage til produktionen, tilbage til gryderne og tilbage til udviklingen af nye lakridsvarianter. Nu lanceres den første nyhed Bærries, som bringer bær fra naturen direkte ud på hylderne i detailleddet i både ind- og udland.

Lakrids by Johan Bülow nye serie Bærries er første bevis på, at Johan Bülow er tilbage i produktionen, hvor han startede for mere end 10 år siden. De seneste måneder har Johan Bülow sammen med sit smagsteam sat skub i udviklingen af nye lakridser. Vilde blåbær og havtorn er to nye smagsvarianter i serien. I disse dage kan man finde mos og grønne gerne i lakridsbutikkerne.

– Vi glæder os til at se forbrugernes reaktion både i Danmark og det store udland. Den kommende tid vil man i alle vores butikker møde et naturtema, som iscenesætter den nye lancering, hvor vi har hentet skoven direkte ind i vores univers, siger Johan Bülow og fortsætter:

– Vi vil gerne vise, at det betyder noget for alle at være i naturen. Og vi har forsøgt at gå kreativt til værks med denne nye lakridskandidat, der endnu en gang skal sætte Danmark og Lakrids by Johan Bülow på verdenskortet og lære hele verden at elske lakrids.

Inspiration i skoven

Johan Bülow har hentet inspirationen til de to nye varianter fra naturen – fra de hyggelige søndagsture mellem eg og bøg med familie og venner, fra skovens enkelte og rene udtryk og fra barndommens minder om hemmelige gemmesteder og huler bygget af grene og kviste. Det er substansen af det, der har gjort, at Johan Bülow er kommet frem til kom-binationen af vilde blåbær og havtorn med sød lakrids.

– Jeg har hele mit liv brugt skoven som et fristed og som inspiration, og det bærer denne serie præg af. Vi har i flere måneder eksperimenteret med at finde nye smage med udgangspunkt i den vilde, danske natur. Vi er stolte over, at vi nu endnu en gang kan præsentere noget helt nyt og innovativt inden for lakridsverdenen. Det var nyt, dengang vi puttede chokolade rundt om lakrids, senere var det nyt at tilføje chili i lakridsen, og nu kommer vi endnu en gang med en smagsnyhed, som markedet ikke har set før, siger Johan Bülow.

Den nye serie Bærries indeholder det unikke danske ”æ”. Og selvom at de to nye smagsvarianter skal stå på hylderne i både Saudi Arabien og Tyskland, har der aldrig været tvivl om den nye produktseries navn. Lakrids by Johan Bülow er stolte af deres danske ophav og referencerne til naturens bær – også selvom at æ’et er svært at læse og udtale uden for Danmarks grænser.

DEL
Forrige artikelTidligere SuperBest-direktør skal lede skokæde
Næste artikelNej, vi er ikke helt så dumme…
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.