Irma vil være mere end et supermarked

Med en ny innovationspulje vil Irma fremme ideer, der styrker fællesskaber og oplevelser i nærmiljøet

Fremtidens Irma skal være mere end et supermarked. Foto: Henrik Frydkjær

Fællesspisning lavet på datovarer og mindre madspild? Urbane køkkenhaver for hjemløse og gadens unge? Pop-up café med hygge, nærvær eller aftensmad to go? Vinsmagning brygget på biodynamik og kærlighed til vores fælles klode – eller hvad med en workshop om bæredygtighed og fremtidens emballage?

Måske ikke aktiviteter, de fleste forventer i deres lokale supermarked, men hos Irma kan disse inden længe blive til virkelighed.

Med en ny innovationspulje vil Irma og Irmas medlemsbestyrelse inspirere alle madinteresserede og nysgerrige kunder til at lægge endnu flere foredrag, inspiration, fællesskab, workshops og kendskab til fødevarer i kurven.

Derfor inviteres alle Irmas medlemmer til at dele deres skæve ideer, visioner og input til arrangementer, der kan skabe lige præcis det fremtidige fødevaremarked, de drømmer om.  Og de bedste bud kan allerede i efteråret se frem til at blive realiseret med støtte fra Irmas medlemsbestyrelses nye innovationspulje på 250.000 kr.

Fremtidens Irma
Tanken med det nye initiativ er, at Irma fremover skal blive et endnu mere sprudlende madmarked med oplevelser, indsigt og fællesskab – med fokus på både det nære og lokale, miljø, bæredygtighed, fødevareproduktion og ansvarlighed i et større perspektiv.

– Vi ved, at mange af vores medlemmer har et helt særligt forhold til fødevarer og masser af gode ideer til, hvad de ønsker sig af Irma fremover. Med den nye innovationspulje vil vi i Irma gerne honorere vores medlemmers gode ideer til gavn for de mange og give dem mulighed for at være med til at skabe fremtidens Irma, siger marketingschef hos Irma, Rikke Søgaard Hyldsberg.