Irma vil styrke salget af færdigretter

For at sætte yderligere skub i salget af færdigretter sætter Irma nu fokus på økologi og dyrevelfærd

Efter 40 procents stigning i salget sidste år samler Irma sine bedste leverandører omkring nye færdigretter.

Irma har samlet en række af sine bedste leverandører inden for økologi og velfærd for at løfte færdigretter til et nyt niveau.

Kædens salg af måltidsløsninger er sidste år steget med 40 pct., og med det nye samarbejde vil Irma løfte salget yderligere.

Resultatet er blevet en ny serie, Irmas Økologiske, der består af foreløbig seks retter og to forskellige slags tilbehør. Her kombineres ifølge konceptchef i Irma, Trine Meyer, økologi, dyrevelfærd og god smag, baseret på de bedste danske råvarer.

Irma indgået et samarbejde med Hanegal, der skal stå for produktionen.

Retterne er baseret på råvarer fra Poppelgrisen og fra Thise & Ko, smør og fløde fra Thise og mel og korn fra Aurion.

– Vi kan se, at forbrugernes krav til kvalitet er stærkt stigende. Derfor kommer vi med denne serie, som vil sætte en ny standard for, hvor høj kvalitet man kan få på færdigretter, siger Trine Meyer.