Irma vil fordoble salget af økologi

I forrige uge åbnede Irma en flagskibsbutik på Axeltorv i hjertet af København. I løbet af de kommende år har kæden en målsætning om sætte yderligere gang i salget af økologi. I dag bidrager økologien med cirka en fjerdedel af omsætningen, men i de over kommende ti år skal den løftes til 50%, fortæller kædedirektør Jesper Uggerhøj. I den nye flagskibsbutik er omdrejningspunktet kvalitet, madglæde og innovation, og et vigtigt element bliver butikkens åbne køkken, som gør det muligt for små fødevareproducenter at præsentere deres produkter for Irmas kunder. Andre nye elementer i kædens nye butikskoncept er en afkølet walk in-osteafdeling med mange specialoste, en frugt- og grøntafdeling med særlig fokus på årstidens råvarer og økologi, en betjent slagterafdeling og et udvidet brødsortiment fra Reinh van Hauen .
Kilder:ØKOLOGI & ERHVERV, sektion 1, side 15, 29-08-2014

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis