Irma tester salg af populære kolonialvarer i Jylland

Med konceptet "Smag på Irma" tester Coop, om der er et marked for Irma-varer vest for Storebælt

Foto: Irma

Mens Irmas to foregående forsøg på at slå rod i Jylland og på Fyn mislykkedes, forsøger kæden nu for tredje gang at finde vej til forbrugerne i Vestdanmark, skriver Butikslederen.

Denne gang dog i meget mindre skala, da Irmas nye forsøg udelukkende drejer sig om at teste salg af kædens 52 mest populære kolonialvarer i seks nøje udvalgte butikker i Aarhus og Silkeborg-området, der inkluderer Kvickly i Bruuns Galleri og Ry, SuperBrugsen Vesterbro Torv og Skåde samt DagligBrugsen i Sejs og Virklund.

– Testen går ud på at finde en metode til, hvordan vi kan sælge Irma-varer vest for Storebælt uden at have fysiske butikker, forklarer Bjarne Bach, markedsdirektør i SuperBrugsen Region Nord, der koordinerer salgsindsatsen mellem projektgruppen og testbutikkerne.

Uanset butiksformat og det geografiske område er sortimentet ens og består udelukkende af kolonialvarer, der testes frem til sommer.

I SuperBrugsen på Vesterbro Torv har Irma-varerne fået en placering forrest i butikken lige efter frugt- og grøntafdelingen, og en rundspørge blandt de udvalgte butikker indikerer, at “Smag på Irma” foreløbigt er blevet taget vel imod af kunderne. Det gælder også i Bruuns Galleri, hvor Irmachokoladen er det testprodukt, der sælger allerbedst, fortæller salgsleder i tørvarer, Thomas Søndergaard.