Indkøbsvaner hæmmer onlinehandel

Ifølge analysefirmaet Nielsen er det vigtigt at bryde forbrugernes vaner, hvis man vil sælge flere dagligvarer på nettet

Foto: Coop

Mange moderne forbrugere kan sagtens se det bekvemme og smarte i at købe varer på nettet. Det gælder også dagligvarer. Men dagligvarebranchen kæmper stadig med nogle barrierer, som netbutikker med f.eks. tøj og sko ikke slås med – og de barrierer skal netsupermarkederne få has på, hvis de for alvor vil skabe vækst i salget af dagligvarer online.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis

DEL
Forrige artikelDansker i topstilling i Cloetta
Næste artikelNy landsrådsformand i Coop: Vi er fælles om strategien
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.