Ikk’ så ring’ endda

Danske Reklame- og Relationsbureauers Brancheforening tager et bemærkelsesværdigt standpunkt ved at kæmpe for retten til at kommunikere på papir, skriver Christian W. Larsen, ansvarshavende redaktør for Markedsføring. Han påpeger, at det reelt er producenterne, der finansierer tilbudsaviserne til gengæld for mere plads på hylderne, og hvis pengene ikke længere kan gå til tilbudsaviser, vil de gå andre steder hen. De store printhuse forsøger at få indtjeningen på nettet til at opveje den tabte indtjening på aviser, men det går væksten på nettet for langsomt til. Derfor foreslår Christian W. Larsen, at man arbejder efter en forretningsmodel, hvor kun 20-25 procent af befolkningen modtager aviser. Pengene fra nettet skal bruges til at skabe nyt indhold på nettet frem for at dække omkostingerne for de trykte aviser. De landsdækkende aviser skal derfor lære at løbe rundt med mindre oplag og uden web-indtjening.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis