I netsupermarkedet går kunder efter økologi og sundhed

Profilen på de kunder, der køber mad på nettet, adskiller sig fra den gennemsnitlige danske forbruger, for hvem prisen er allervigtigst

Foto: Coop

Forbrugere, der vælger at købe dagligvarerne på nettet, synes, at økologi og sundhed er vigtigere, når de fylder i indkøbskurven, end den gennemsnitlige danske forbruger, viser en ny undersøgelse fra AimCreate.

Således siger seks ud af ti af onlineshopperne, at økologi og sundhedsmærkning er vigtigt, når de køber ind. Blandt danske forbrugere generelt er det kun fire ud af ti, der synes, at økologi er et vigtigt parameter, og kun hveranden har fokus på sundhedsmærkningen under indkøbet.

Der er dog forskel på forbrugere, der køber ind i Nemlig.com og i Coop.dk Mad. Mens førstnævntes kunder – ligesom befolkningen generelt – vægter prisen, er den ikke blandt de tre vigtigste parametre for Coop.dk Mads kunder.

De tre vigtigste parametre:

Den danske forbruger: lav pris, danske varer og sundhedsmærkning

Coop.dk Mads kunder: økologi, sundhedsmærkning, danske varer

Nemlig.coms kunder: lav pris, sundhedsmærkning, økologi

DEL
Forrige artikelCoop vil også gemme tobakken væk
Næste artikelPantsag har topprioritet for ny topdirektør
Helle-Karin Helstrand
Er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i 2000 og har stort set siden været tilknyttet Dansk Handelsblad. Har i perioder også arbejdet freelance på en lang række magasiner og fagblade. Skriver nyheder, reportager og redigerer avisens navnestof. Tager billeder og mindre videoer.