Holland leverer væksten for fusionsgigant

2017-resultatet imponerer ikke på flere af Ahold Delhaizes mange markeder - men onlinehandelen rykker.

Albert Heijn er markedsleder i Holland, det marked, hvor ejeren, fusionsgiganten Ahold Delhaize, klarede sig bedst sidste år. Arkivfoto: Helle-Karen Helstrand

Halvandet års tid efter, at hollandske Ahold fusionerede med belgiske Delhaize, lander de første egentlige fælles regnskabstal for den nye gigant.

Den samlede omsætning i 2017 nåede knap 63 mia. euro, svarende til 468 mia. kr. efter en begrænset vækst i året på 0,6 pct. Det gør Ahold...

DEL
Forrige artikelAnalyse: Rema 1000 holder Netto bag sig
Næste artikelHver tiende butik er forsvundet på 10 år
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.