Her er Årets Nyhed Away from Home

Mærkevareleverandørenes digitale awardshow ruller hastigt videre, og vi er nu kommet til uddelingen af den tredje pris i rækken, som er Årets Nyhed – Away From Home

Prisen Årets Nyhed – Away from Home gives til en leverandør, der succesfuldt har lanceret et produkt, et koncept eller en anden løsning, som er målrettet foodservicemarkedet.

Det kan være et nyt produkt, der i indhold og smag bidrager til en bedre brugeroplevelse, eller det kan være et produkt eller anden løsning, der bidrager til at reducere madspild eller mindsker ressourceforbruget ude i det enkelte køkken.

De tre nominerede til Årets Nyhed – Away from Home er:

• The Happy Chicken Project, Danpo
• Gold & Green Pulled Oats, Santa Maria
• Arla Pro Spray, Arla

Juryen består af Tina Jasper, CEO hos Madbureauet, Per Mandrup, leder af Culinary Institute & Indehaver af Smagens Univers, Casper Bøgeskov, selvstændig konsulent hos SMPL Food og Lars Thrane, overlærer på Syddansk Erhvervsskole og Madblogger på Kokkensbekendelser.dk.

De har stemt på The Happy Chicken Project fra Danpo som vinder af Årets Nyhed – Away from Home.

Derfor vinder de

Danpo vinder prisen for Årets Nyhed – Away from Home, fordi de med The Happy Chicken Project sætter fokus på dyrevelfærd og produktion af økologiske, antibiotikafri nordiske kyllinger. Juryen har vurderet, at Danpo skal belønnes for at tilslutte sig trenden om at oplyse forbrugerne omkring oprindelsen af kødet og for at kæmpe kampen for god dyrevelfærd og samtidig levere kyllingekød af høj kvalitet.

Hør takketalen fra Danpo i videoen.

I næste uge kåres den fjerde og sidste vinder i rækken, nemlig ”Årets CSR Mærkevareleverandør”, så følg med på dhblad.dk.