Halvdelen af 7-Elevens butikker kan have selvbetjening om få år

Målsætningen med selvbetjeningskasser i conveniencekæden er ikke at spare lønomkostninger men at hæve kundeservicen, siger adm. direktør Jesper Østergaard

Arkivfoto: 7-Eleven

I lande som Sverige og England er selvbetjeningskasser for længst blevet en integreret del af mange butikskoncepter i convenience- og dagligvarehandlen. Der er Danmark langt fra endnu.

Siden årsskiftet har 7-Eleven testet selvbetjeningskasser i fire københavnske butikker. I...

DEL
Forrige artikel7-Eleven sigter efter 60 nye butikker
Næste artikelICA Sverige tager et indtjeningsdyk
Søren Tougaard
Uddannet journalist fra DJH i 2005. Har herefter blandt andet mandsopdækket detailverdenen for Retail Institute Scandinavia og senest arbejdet som selvstændig journalist og kommunikationsrådgiver med fokus på detail, fødevarer og energi. Skriver nyheder, dybde og reportager.