Hårdere kamp om vækstførertrøjen i dansk dagligvarehandel

Både discountbutikkerne og varehusene præsterede vækstrater over 2 pct. i 2019, mens supermarkedernes omsætning var anderledes presset

Foto: Helle-Karin Helstrand

Det er efterhånden mange år siden, at alle dagligvarebranchens butiksformater havde vækst i det samme år, men det var ikke desto mindre meget tæt på at ske i 2019, viser nye tal fra Danmarks Statistik.

Kun branchens små købmænd og kiosker oplevede en beskeden minusvækst på 0,1 pct....

Vil du have det hele med?

Prøv fuld adgang GRATIS i fire uger

Allerede abonnent?
DEL
Forrige artikelCocio får ny direktør
Næste artikelRegnskabets time nærmer sig
Søren Tougaard
Uddannet journalist fra DJH i 2005. Har herefter blandt andet mandsopdækket detailverdenen for Retail Institute Scandinavia og senest arbejdet som selvstændig journalist og kommunikationsrådgiver med fokus på detail, fødevarer og energi. Skriver nyheder, dybde og reportager.