Hårdere kamp om vækstførertrøjen i dansk dagligvarehandel

Både discountbutikkerne og varehusene præsterede vækstrater over 2 pct. i 2019, mens supermarkedernes omsætning var anderledes presset

Foto: Helle-Karin Helstrand

Det er efterhånden mange år siden, at alle dagligvarebranchens butiksformater havde vækst i det samme år, men det var ikke desto mindre meget tæt på at ske i 2019, viser nye tal fra Danmarks Statistik.

Kun branchens små købmænd og kiosker oplevede en beskeden minusvækst på 0,1 pct....

DEL
Forrige artikelCocio får ny direktør
Næste artikelRegnskabets time nærmer sig
Søren Tougaard
Uddannet journalist fra DJH i 2005. Har herefter blandt andet mandsopdækket detailverdenen for Retail Institute Scandinavia og senest arbejdet som selvstændig journalist og kommunikationsrådgiver med fokus på detail, fødevarer og energi. Skriver nyheder, dybde og reportager.