Grøn mad hitter på farten

7-Eleven oplever øget efterspørgsel efter de grønne, kødfri alternativer

Foto: 7-Eleven

Væksten i vegetariske og veganske alternativer sker ikke kun i supermarkederne, lyder det fra conveniencekæden 7-Eleven.

Også i conveniencebutikkerne er der fremgang for mad uden kød.

Udvalget af vegetarisk og vegansk mad er øget til 30 varer i 7-Elevens butikker, og der er især veganske salater, nye veganske croissanter og vegansk is fra Ben & Jerrys, der hitter. Den veganske is gjorde det ud for mere end halvdelen af sæsonens salg af is fra Ben & Jerrys.

Kæden har aktuelt fire veganske salater, som forventes af stå for 10 pct. af salat-salget i foråret.

– Men vores største veganske hit er er vores veganske wrap, som mange af vores kunder elsker. Og til veganeren med den søde tand, har vi også en række veganske chokoladebarer, f.eks. Simply Chokolate. Vi ser løbende på, om vi kan udvide med flere vegetariske og veganske nyheder, siger Morten Vedel, der er kommerciel direktør i 7-Eleven.