Forbrugertilliden stiger lidt

Den stigende forbrugertillid har dog ikke givet en særlig stor vækst i det private forbrug

Stigningen i forbrugertilliden har ikke affødt en markant vækst i detailsalget. Foto: Colourbox

Niveauet er ikke helt så højt som i de glade dage under forbrugsfesten midt i 00'erne, men i maj steg forbrugertilliden til en værdi på 9,3 - mod 7,1 i april.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis

DEL
Forrige artikelCoop Bank bedst på forbrugslån
Næste artikelKøbmandsprofil lukker butikken
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.