Forbrugerne køber mere økologi helt automatisk

Ny forskning om økologiske indkøb kan dagligvarekæder udnytte til at målrette tilbud til forskellige kundesegmenter

Arkivfoto: Ulrik Samsøe Figen

Har en forbruger først købt en liter økologisk mælk, er sandsynligheden stor for, at forbrugeren fortsætter med at købe øko-mælk – og med tiden udvide de økologiske indkøb til andre kategorier.

Det viser ny forskning fra Aarhus BSS, hvor forskere har fulgt ca. 10.000 danske husstandes...

DEL
Forrige artikelCoop vil have en bid af markedet for måltidskasser
Næste artikelAbena-resultat som forventet
Søren Tougaard
Uddannet journalist fra DJH i 2005. Har herefter blandt andet mandsopdækket detailverdenen for Retail Institute Scandinavia og senest arbejdet som selvstændig journalist og kommunikationsrådgiver med fokus på detail, fødevarer og energi. Skriver nyheder, dybde og reportager.