Forbrugerne finder også inspiration i online-supermarkedet

Kun hver fjerde dansker har købt mad og dagligvarer på nettet inden for det de seneste seks måneder

Foto: Colourbox

Kun ca. hver femte forbruger synes, at det er billigere at købe fødevarer på nettet end det er at gå i en fysisk butik. De fleste finder den fysiske butik billigst. Det viser en ny undersøgelse fra analysefirmaet AIMCreate.

Til gengæld mener ca. seks ud af ti, at man kan finde inspiration i både de fysiske og onlinesupermarkederne. En lille gruppe på 4 pct. mener endda, at de kan finde mere inspiration via netbutikken.

Ifølge AIMCreate har den fysiske butik en begrænsning i inspirationen i og med butikken er bundet af en opdeling i kategorier, mens onlinebutikken kan “fange en occasion på tværs af kategorier” – og det skal onlinesupermarkedet udnytte, hvis kunderne skal lokkes til at købe kød og mæl via nettet, mener AIMCreate.

77 pct. af danskerne har ikke købt mad på nettet de seneste seks måneder, viser undersøgelsen. 36 pct. af dem, der har prøvet at købe mad på nettet, siger, at det er nemmere.57

DEL
Forrige artikelRigtige dagligvarenyheder læser man da på nettet
Næste artikelPrognose: E-handlen runder 135 mia. kr. i år
Helle-Karin Helstrand
Er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i 2000 og har stort set siden været tilknyttet Dansk Handelsblad. Har i perioder også arbejdet freelance på en lang række magasiner og fagblade. Skriver nyheder, reportager og redigerer avisens navnestof. Tager billeder og mindre videoer.