Folkemødet: Dyrevelfærd skal sælge mere

Debatmøde søgte svar på, hvem der har ansvaret - politikerne eller markedet.

Debat om dyrevelfærd: Fra højre landmand Bertel Hestbjerg, direktør Lars Pram, Forbrugerrådet Tænk, og adm. direktør i DSK, John Wagner. Foto: Flemming Effersøe

Danskerne har nu bedre mulighed for at købe kød, der lever op til regler for dyrevelfærd. Der findes i dag hele to dyrevelfærdsmærker. Men hvem har ansvaret for, at forbruget af kød med et dyrevelfærdsmærke for alvor vokser?

Det tema satte Coop til debat på Folkemødet på Bornholm og...

DEL
Forrige artikelFolkemødet: Handlen har et medansvar for børns sundhed
Næste artikelAmazon køber fødevarekæden Whole Foods
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.