Folkemødet: Dyrevelfærd skal sælge mere

Debatmøde søgte svar på, hvem der har ansvaret - politikerne eller markedet.

Debat om dyrevelfærd: Fra højre landmand Bertel Hestbjerg, direktør Lars Pram, Forbrugerrådet Tænk, og adm. direktør i DSK, John Wagner. Foto: Flemming Effersøe

Danskerne har nu bedre mulighed for at købe kød, der lever op til regler for dyrevelfærd. Der findes i dag hele to dyrevelfærdsmærker. Men hvem har ansvaret for, at forbruget af kød med et dyrevelfærdsmærke for alvor vokser?

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis

DEL
Forrige artikelFolkemødet: Handlen har et medansvar for børns sundhed
Næste artikelAmazon køber fødevarekæden Whole Foods
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.