Føtex vil skabe vækst med mere økologi

Kæden lancerer en ny plan, der skal udvide kædens økologiske sortiment til 2000 varer og øge væksten i omsætningen

Føtex vil øge salget af økovarer markant. Arkivfoto: Henrik Frydkjær

Føtex sætter et nyt mål for økologi, så kunderne skal kunne vælge en økologisk variant af alle varer.

Det er målsætningen, at kædens økologiske sortiment skal udvides til 2000 varer senest i 2020. I dag har kæden mere end 1300 økologiske varer i sortimentet. Det oplyser Føtex i en pressemeddelelse.

Investeringen i et større udvalg af økologi skal medvirke til en vækst i salget.

Forventningen er, at Føtex vil sælge 100 mio. kr. økologiske varer i 2020 i forhold til de 60 mio. kr., øko-salget lå på i 2017.

– Vi har længe satset stort på økologi. De seneste år har vi i gennemsnit stillet en ny økologisk vare på hylderne hver dag, og vi har sænket priserne til discountniveau på en lang række varer, siger Føtex-direktør, Thor Jørgensen.

Den nye plan kommer efter flere års indsats på økologi. I 2016 satte kæden skub i det økologiske salg med lanceringen af ØKO+, hvor kunderne mod et månedligt abonnement altid får rabat på økologiske varer.

Føtex har længe haft et samarbejde med Økologisk Landsforening om at fremme økologien, og den nye ambition markerer starten på et mere formaliseret samarbejde.

DEL
Forrige artikelMindre fald i forbrugertilliden
Næste artikelHer lukker Fakta butikker
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.