Farten går af Lidl i USA – og Tyskland

Ifølge tyske Manager Magazin er discountgiganten Lidls indtog i USA nærmest katastrofalt. Samtidig falder væksten

På verdensplan venter koncernen bag Lidl, Schwarz Gruppen, en omsætning på mere end 100 mia. euro i år, svarende til over 758 mia. kr. Foto: Lidl

Der er ikke længere den samme eksprestogsfart på internationale discountkæde Lidls ekspansion og vækst, som kæden har været vant til de seneste år. Lidl er blevet den største kæde i Europa og står samtidig for hovedparten af omsætningen hos sin ejer, Schwarz-Gruppe, der nu er verdens...

DEL
Forrige artikelEkspert: Coop er nødt til at følge trop i priskrig
Næste artikelCarrefours hypermarkeder taber terræn
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.