Farten går af Lidl i USA – og Tyskland

Ifølge tyske Manager Magazin er discountgiganten Lidls indtog i USA nærmest katastrofalt. Samtidig falder væksten

Foto: Lidl

Der er ikke længere den samme eksprestogsfart på internationale discountkæde Lidls ekspansion og vækst, som kæden har været vant til de seneste år. Lidl er blevet den største kæde i Europa og står samtidig for hovedparten af omsætningen hos sin ejer, Schwarz-Gruppe, der nu er verdens fjerdestørste detailhandelsvirksomhed på en ny global liste fra revisionsvirksomheden Deloitte.

Resten af indholdet 
er kun for medlemmer.

Prøv 4 uger gratis

DEL
Forrige artikelEkspert: Coop er nødt til at følge trop i priskrig
Næste artikelCarrefours hypermarkeder taber terræn
Jesper Veber Knudsen
Har i mere end 15 år siden uddannelsen på Danmarks Journalisthøjskole beskæftiget sig med erhvervsjournalistik om især detailhandel og fødevarer. Før Dansk Handelsblad har han bl.a. arbejdet på Foodwire.dk, Økologi & Erhverv og som medredaktør på Levnedsmiddelbladet. Er daglig leder af bladets redaktion og skriver især nyheder og analyser.