Den europæiske mærkevareorgansation får ny generaldirektør

Michelle  Gibbons afløser Alain Galaski, der har siddet 25 år på posten.

Foto: AIM

Den europæiske mærkevareorgansation, European Brands Association AIM, har udpeget en ny generaldirektør, der skal afløse Alain Galaski.

Alain Galaski ønsker med udgangen af året at forlade foreningen efter 25 år som generaldirektør. i december 2017.

Bestyrelsen har i stedet valgt Michelle Gibbons som generaldirektør med virkning fra 1. januar 2018.

Formanden for den danske mærkevareorganisation, Dagligvareleverandørerne DLF, Niels Jensen siger:

– Alain har på mange måder været en inspiration til den udvikling DLF har været igennem. Vi har gennem de seneste år styrket vore relationer til AIM, og Alain har med sit input, bidraget til DLF´s nuværende strategiske retning. Jeg har allerede haft fornøjelsen af at møde Michelle og glæder mig til fortsat at styrke samarbejdet med AIM.

Fra AIMs præsident Jan Zijderveld, formand for Unilever Europe og medlem af Unilevers Executive Team lyder det:

– Vi er glade for at byde Michelle ombord i en tid, der er så spændende for vores branche. Hendes ekstraordinære kendskab til Bruxelles-scenen kombineret med hendes gode forretningserfaring bliver et aktiv for AIM og dets medlemmer samt vores mission om at give Europa en god vækst og beskæftigelse.

AIMs medlemmer tæller 1800 virksomheder i alle størrelser gennem nationale organisationer i 22 lande.

 

DEL
Forrige artikelDanish Crown vil sælge flere måltider
Næste artikelSalget af fødevarer er i dårlig form
Helle-Karin Helstrand
Er uddannet på Danmarks Journalisthøjskole i 2000 og har stort set siden været tilknyttet Dansk Handelsblad. Har i perioder også arbejdet freelance på en lang række magasiner og fagblade. Skriver nyheder, reportager og redigerer avisens navnestof. Tager billeder og mindre videoer.