Europæiske hypermarkeder i modvind

Det er op ad bakke for de europæiske hypermarkeder. Ny analyse vurderer, at sektoren vil blive præget af opkøb

Den tyske detailgigant Schwarz Gruppe står bag to af de mest succesfulde europæiske dagligvarekæder, discountkæden Lidl og hypermarkedskæden Kaufland. Foto: Kaufland

Hypermarkeder har vanskeligt ved at finde deres egne ben. Det gælder ikke kun herhjemme, men overalt i Vesteuropa.

Det kraftigt voksende onlinesalg har ramt hypermarkederne fra den ene side. Onlinesalget har betydet en kraftig nedgang i hypermarkedernes salg af udvalgsvarer som elektronik og...

DEL
Forrige artikelGrøntsagsmel og plantefars er kommet for at blive
Næste artikelEr detailhandlen klar til Generation Z?
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.