Europa får en ny onlinegigant

Det engelske onlinesupermarked Ocado har udviklet en højteknologisk e-handelsløsning med kunstig intelligens og robotter. Den løsning får stadig flere europæiske kæder mulighed for at udnytte

Foto: Ocado

Sig navnet Amazon – og alle vil have hørt om giganten inden for onlinehandel. Sig navnet Ocado – og mange vil melde pas og sige, at der ikke ringer en klokke.

Men der er nu god grund til at holde godt øje med den engelske onlinevirksomhed, for den har kurs mod at blive den nye sværvægter...

DEL
Forrige artikelSe de nye på ledelsesgangen
Næste artikelSuperBrugsens kunder skal selv scanne deres varer
Henrik Denman
Uddannet som journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 1983. Har skrevet om dagligvarehandel og detailhandel generelt siden 1986, først som redaktør af fagbladet DetailBladet 1986-2007 og siden 2007 som journalist på Dansk Handelsblad. Skriver nyheder og reportager.