Brandekspert stikker til kædernes formål

Brands vil spille en mere relevant rolle i forbrugernes liv. Forbrugerne kender ikke dagligvarekædernes formål, lyder kritikken fra reklamebureau-direktør

Socialdemokratiet puster liv i gammel pantaftale

En fire år gammel dansk-tysk aftale om grænsepant strandede på skrivebordet. Som optakt til valgkampen vil Socialdemokratiet have den ført ud i livet

Dansk Retursystem rækker ud til kæderne

Virksomheden vil have kæderne med i markedsføringskampagne, så forbrugerne er klar til pant på juice- og saftemballage fra 1. juli

Brugs i kamp mod Miljøstyrelsen for ret til p-pladser

SuperBrugsen i Rødekro vil flytte en fredskov. Miljøstyrelsen kalder formålet privatøkonomisk og siger nej

Coop er den mest bæredygtige virksomhed i Danmark

Coop-koncernen ligger helt i top skarp forfulgt af Rema 1000. Også SuperBrugsen og Irma presser sig ind i top 10 over de mest bæredygtige virksomheder herhjemme

Pantstationer optimeres efter mobilt forbillede

Dansk Retursystem har haft stor succes med den mobile pantstation Drop & Go, der kan tage hele sækkefulde emballage ad gangen. Nu skal løsningen udvides

Hälsans Kök laver plantebaseret burger med kødduft

Den nye planteburger er målrettet de forbrugere, som elsker kød, men gerne vil skære ned på deres kødforbrug

Thise Mejeri og FødevareBanken i nyt parløb

Fremover vil mejeriet ikke kun levere overskudsmad til organisationen, men også samarbejde om blandt andet kommunikation og strategi

Bæredygtig omstilling når længst ved samarbejde

Ugens kommentar af Henrik Hyltoft, markedsdirektør detail, Dansk Erhverv

Kun hver fjerde forbruger kender til FN’s Verdensmål

Virksomheder profilerer sig på bæredygtige initiativer med afsæt i FN's 17 Verdensmål, der er ukendte for størstedelen af forbrugerne

Mere nyt