Trendforsker: Vi tager dagligt 200 beslutninger om mad

Forbrugerne er forvirrede og har brug for hjælp. Supermarkeder kan skele til restauranterne, mener Louise Byg Kongsholm fra PEJ

Arla deler indsigt i forbrugertendenser

Arla er begyndt at kortlægge tidens trends i nye analyser og deler dem gerne med andre producenter og detailkæder. ”Hvis de vokser, vokser vi,” siger marketingchef

Flere forbrugere køber færdigretter

Andelen af danske husholdninger der køber færdigretter er steget med 13 procentpoint på fire år. Convenience må dog gerne inspirere til bedre smagsoplevelser, viser ny undersøgelse

Coop har fundet en alternativ mission

Færre mursten, mere digitalisering, mere færdigmad. Markedets førertrøje er tabt, og Coop-familiens fundament er under forandring

Flere kunder bestiller den færdige julemad i Bilka og Føtex

De to Salling-kæder venter at fordoble salget af julemad ud af huset

Snacks og sodavand er på top ti over årets vækst-varer

Sundhed er en megatrend, men flere end halvdelen af kategorierne på Nielsens top ti over varer, der har vækstet i år, er usunde

Over halvdelen af danskerne spiser frokosten derhjemme

Selv om food-to-go løsningerne bliver flere, er det stadigvæk 57 pct,. som spiser deres frokost hjemme

Osuma går i samarbejde med retnemt.dk

Onlinesupermarkedet vil levere måltidskasser sammen med andre dagligvarer

Populært madmarked tager hul på ny etape

Aarhus Street Food udvider rammerne og åbner op for flere køkkener. Markedet har på to år vist sig som en bæredygtig forretning, som årligt tiltrækker 1,3 mio. gæster

To kvinder står bag årets Q8

Servicestationskæden Q8 Danmark har netop kåret årets station. Den ligger i Nykøbing Falster

Mere nyt