Carlsberg sætter skub på digital omstilling

Bryggerigiganten gør det nu muligt at bestille varer online og sætter kvalitetssensorer på ølfustager

Amazon solgte varer for 922 mia. sidste år

Forskellige services stod sidste år for 39 pct. af Amazons omsætning. Og nu tjener onlinegiganten også mange penge

Virtuel slagter guider kunderne

Med sin virtuelle slagter håber den svenske kæde City Gross lettere at nå kunderne for at kunne fortælle om sit kødkoncept i butikkerne

Intelligent kundevogn udgør også kasselinjen

Israelske iværksættere tror på kvalitet som nøglen til den gode oplevelse af dagligvareindkøbet

Sociale medier styrker den personlige relation

Facebook-opslag, live-videoer og sågar en indkøbsapp er med til at sikre, at købmanden fortsat har en plads i det fysiske lokalsamfund

Købmænd skruer op for online markedsføring

Digital drejebog fra DSK skal give købmændene et ekstra spark på de sociale medier. Fremtidens vækst skal hentes andetsteds end tilbudsaviser og lokalannoncer

Amazons diskriminerende rekrutteringsalgoritme kan stadig være bedst

At forvente, at algoritmer skal være perfekte, kan være at kræve for meget af os selv - analyse af Maude Lavanchy, forsker ved IMD Business School

Fri for-fans får det lettere i Whole Foods

Nu stiller hver tredje kunde i den amerikanske gourmetkæde Whole Foods særlige krav til kosten. Et digitalt hjælpeværktøj skal guide dem

Coops jul slog alle digitale rekorder

Over 200.000 kunder benyttede hver dag Coops app i december. Nu har 1,1 mio. downloadet den gratis app

Coop lancerer selvscanning i samtlige butikker i 2019

I løbet af 2019 vil Coop-medlemmer kunne bruge Bip & Betal i alle butikker. Selvscanning er allerede mulig i hele Fakta-kæden

Mere nyt