Hver sjette forbruger reducerer madspild via apps

16 pct. af befolkningen har mindsket deres madspild ved at benytte apps, der enten sælger overskudsmad eller giver inspiration til at bruge de madvarer, man har i forvejen

Amazon øger omsætningen 40 pct. i andet kvartal

Omsætningen i verdens største onlinevirksomhed nærmer sig Walmarts, mens overskuddet er fordoblet til 33 mia. kr. i andet kvartal af 2020

Kampen mod madspild rykker online

Det nye initiativ, GratisMad.dk, vil gøre det nemmere for supermarkeder og fødevareproducenter at give overskudsmaden væk til socialt udsatte i lokalområdet

Discount løber med hovedparten af coronatidens vækst

Den samlede dagligvareomsætning når ikke længere de samme vækstprocenter som i foråret

Lidl satser på flere partnere i loyalitetsapp

Kæden arbejder på at kunne knytte betalingskort på app. Kunderne skal have personlige tilbud med udgangspunkt i bonanalyser

Detailhandelsekspert: Loyalitetsapps flytter kunder

Personlige tilbud og gode features kan få nogle forbrugere til at skifte indkøbssted, mener CBS-lektor Per Østergaard Jacobsen. Leverandørerne kan miste magt

Coop: Vi skal finde balancen mellem personlige tilbud og de fælles

Efter fire år introducerer Coop nu skræddersyede tilbud til app-brugere. De er baseret på bonanalyser, der også giver forbrugerne et hint om deres klimaaftryk

Føtex-app leverer helt personlige tilbud

Under to uger gammel er Føtex’ nye loyalitetsapp nu downloadet af en kvart million

Danskere benytter flittigst betalingskort i EU

Danskerne er fortsat de forbrugere i EU, som oftest betaler med kort, og vi gør det i stigende grad, viser ny analyse

Dagligvarer på nettet er eksploderet under coronakrisen

Dagligvarer tegner sig nu for næsten hver tiende omsætningskrone på nettet, viser en ny analyse fra FDIH, der karakteriserer udviklingen som et folkeligt gennembrud

Mere nyt