Forbrugerne lægger færre tilbudsvarer i kurven

Danskerne handler i færre butikker og mere lokalt. De shopper dermed i mindre grad efter tilbud. Kæderne skal have fokus på varernes faste priser

Kræftens Bekæmpelse og Rema samarbejder mod fedme

Sodavandsforbruget er steget med 19 liter √•rligt siden 2010. Kr√¶ftens Bek√¶mpelse vil som del af et nyt studie unders√łge, om fjernelse af to-liters flasker fra hylderne betyder noget for forbruget

Ministerduo lancerer klimavenlige k√łkkentips

F√łdevareminister Mogens Jensen og klimaminister Dan J√łrgensen pr√¶senterer sammen 22 tips til, hvordan danskerne kan lave mere klimavenlig kost i hverdagen

Grænsehandlen nærmer sig normalen

Den corona-lukkede gr√¶nse gav de danske butikker et markant √łget salg af gr√¶nsehandelsvarer, hvilket har f√•et pantdiskussionen til at blusse op

290 millioner er p√• vej til √łkologien

Regeringen har afsat n√¶sten en kvart mia. kr. i √łkologisk arealst√łtte i 2021, foruden en pulje p√• 40 mio. kr. til at st√łtte √łkologiske investeringer

Konkurrencemyndighed pudser bagmandspolitiet på FK Distribution

Konkurrencerådet kritiserer tilbudsavis-omdeleren for at have misbrugt en dominerende position
Ingo Panknin overtager ledelsen af Netto i Tyskland

Netto tyvstarter med at sænke priserne i Tyskland

Salling Groups discountk√¶de kommer en midlertidig tysk momss√¶nkning i fork√łbet i en ny kampagne

Coop satser p√• dansk kalvek√łd

Danish Crown relancerer nu sit Dansk Kalv-koncept i et samarbejde med Coop Danmark

Kims har fundet chipskongens afl√łser

Kims har lagt J√łrgen bag sig og tager hul p√• et nyt reklameunivers. Det skal tegne en renere linje til Kims legendariske pay-off ‚ÄúN√•r du er sulten for sjov‚ÄĚ

Bilka skyder gang i ny priskampagne

Salling Groups lavprisvarehuse s√¶nker priserne p√• 5.000 nonfood-varer i forbindelse med en ny kampagne, der har hentet inspiration hos "lillebror" F√łtex

Mere nyt