Kæderne øger markedsføring af spiritus

Der er blevet længere mellem billeder af dyremad og personlig pleje i kædernes tilbudsaviser

Lokale øko-varer skal tiltrække nye kunder

SuperBrugsen i Assens promoverer i samarbejde Økologisk Landsforening egnens lokale avlere

På indkøbsrejse via tilbudsaviser

Tilbudsdata giver kæderne mulighed for at hente inspiration om nye varer og leverandører fra 14 europæiske lande

Nye Føtex-priser øger pres på leverandører

Selv om Dansk Supermarked alene betaler med lavere bundlinje for at sænke priserne i Føtex, gør det ikke presset på leverandørerne mindre

Prisregn over slagtere, frugt og grønt samt mejeriafdelinger

På Landbrug & Fødevarers Fødevaredagen er der uddelt priser til supermarkeder og discountbutikker

Økologisk kød hakkes og skæres i industrien

Efter nogle år med for lille produktion af øko-kød stiger salget nu igen

Supermarkeds-slagter kæmper mod øko-bureaukrati

I samarbejde med Dagrofa arbejder slagtermester Thor Bak for at skabe en regnskabsmodel for øko-kød, der kan håndteres i supermarkedets slagterafdeling

Lokale varer er et vidt begreb

Kæderne satser på at få flere lokale varer på butikshylderne, men begrebet dækker over mange ting

Forbruget af kødpålæg falder

Hver dansk husstand brugte i gennemsnit 1620 kr. på kødpålægskategorien sidste år. Det er et fald på ca. 10 pct.

Flere danskere tager kødfri dage

 Udviklingen vil påvirke butikkernes sortiment, forudser Lars Aarup fra Coop Analyse

Mere nyt fra dhblad