Øko-abonnement vinder frem i Føtex

Føtex melder om stigende interesse for abonnementsordningen Øko+. Dansk Supermarked afviser ikke at rulle ordningen ud til andre kæder på sigt

Omdiskuteret kampagne sætter skub i Coops øko-salg

Trods kritiske røster har de første 11 dage af Øktober-kampagnen hævet Coops økosalg med 24 pct.

Lokale øko-varer skal tiltrække nye kunder

SuperBrugsen i Assens promoverer i samarbejde Økologisk Landsforening egnens lokale avlere

Forbrugerne køber mere økologi helt automatisk

Ny forskning om økologiske indkøb kan dagligvarekæder udnytte til at målrette tilbud til forskellige kundesegmenter

26 sønderjyske butikker tager afstand fra Coops økokampagne

26 selvstændige Coop-butikker fra Sønderjylland indrykker modannonce vendt imod Coops økokampagne

Landbruget er ingen rar fjende

Når Coop skærper sin satsning på økologi, løber man samtidig en risiko for at skabe modvilje på landet

Økologisk kød hakkes og skæres i industrien

Efter nogle år med for lille produktion af øko-kød stiger salget nu igen

Bestseller-milliardær går ind i Landmad

Ejerkredsen bag De 5 Gaarde overtager webshoppen landmad.dk samt franchisevirksomheden

Coop og naturfredningsforening lancerer Øktober

Coop vil sammen med Danmarks Naturfredningsforening sætte ekstra fokus på økologien i næste måned

Slagterprisen koster Meny-slagter sommerferien

Slagtermester Thor Bak, Meny i Aalborg, vandt Slagterprisen 2016. Et bredt udvalg, god kundeservice og et stort økologisk sortiment overbeviste juryen

Mere nyt fra dhblad