I netsupermarkedet går kunder efter økologi og sundhed

Profilen på de kunder, der køber mad på nettet, adskiller sig fra den gennemsnitlige danske forbruger, for hvem prisen er allervigtigst

Tidligere Netto-chef bliver formand for Emmerys

Claus Juel-Jensen bliver ny arbejdende formand for bagerkæden Emmerys

Arlas nye mælkekarton skaber mindre CO2

Kartonerne vil i første omgang blive brugt til økologisk mælk og yoghurt.

Løgismose får styrket sit brand i Netto

Netto har mange leverandører. De store mærkevareleverandører er der – og så er der Løgismose. Det mangeårige partnerskab mellem...

Veganere går uden om plantefars

Grøntsagsprodukter, der minder om kød, har et større potentiale

Naturlig mad kan betyde mange ting

Ordet ’naturlig’ på fødevarer bliver opfattet på mange forskellige måde, viser analyse

Fremtidsforsker: Økologi skal gentænkes

Hvis man i branchen vil fastholde økokunder, kan økologi ikke være det eneste salgsparameter, mener eksperter

Stor spredning i ’fri for’-forbrugerne

Selv om de køber mange af de samme produkter, er ’fri for’-forbrugerne en broget flok, forklarer ekspert

Stort potentiale for økologi i foodservice

Foodservicesektoren er tæt på at indhente detailhandlen, når det gælder den økologiske andel af fødevaresalget

Grossister får øget fokus på økologi

De store foodservicegrossister efterspørger produktudvikling hos flere økologiske producenter

Mere nyt fra dhblad