Økologisk Landsforening: Dagligvarehandlen skal investere i dansk økologi

Behovet for økologisk grønt vil vokse 50 pct. på kun tre år, viser en ny prognose fra Økologisk Landsforening. Dagligvarehandlen skal tage medansvar, lyder det

Snack-iværksættere crowdfunder 150.000 kr. på under en time

På 55 minutter fik NØD Snacks finansieret 150.000 kr. til udvidelse af produktion og distribution gennem Coop Crowdfunding

Markant vækst i import af økologisk frugt og grønt

Eksport af økologiske varer er steget med 20 pct., men en markant vækst i import af frugt og grønt gør, at importen fortsat er større end eksporten

Økologisk Landsforening åbner webmedie

Okologisk.nu hedder landsforeningens nye medie, der lanceres som et "journalistisk webmedie"

Naturli’ Foods lancerer plantedrikke i pantflasker

Den økologiske producent lancerer to nye plantedrikke på køl i flasker, der samtidig bliver en del af det danske returpantsystem

Investeringer trækker Hanegals overskud ned

Hanegals overskud faldt over 40 pct. i 2017/18-regnskabet. Den økologiske fødevareproducent havde en vækst indenfor færdigretter på 47 pct.

Michelin-kok brander lokale gourmetprodukter

Et samarbejde med kokken Wassim Hallal om en ny og bæredygtig produktserie skal trække nye kunder til discountkæden

Nordiske naboer er vilde med danske øko-produkter

På messen Nordic Organic Food Fair tog danske øko-producenter tilløb til yderligere vækst i Norden

Mælkeprisen rammer højeste niveau nogensinde

De aktuelle afregningspriser til landmændene har hævet mælkepriserne markant i butikkerne. Det står i skærende kontrast til de meget lave priser i 2015

Fokus på pris gav øko-rekord

Coop har i år stukket sin egen rekord med salg af økologiske varer i oktober - eller Øktober, som koncernen kalder kampagnen

Mere nyt