Knap hver femte dansker er med på flexi-trenden

Egen sundhed og klimaet er de vigtigste grunde til at spise mindre kød. Flexitarerne udgør næsten 20 pct. og er en interessant kundegruppe for supermarkedet

Eksperter: Vege-trenden er først lige begyndt

Plantealternativer til kød og mælk udgør i dag en forsvindende del af markedet. Men kategorien vokser hurtigt, og er varerne ikke i sortimentet, skifter kunden butik

SuperBrugsen ansætter ny salgsdirektør

Den afgående salgsdirektør, Ole Ebdrup Andreasen, der skal være direktør for Brugsforeningen for Middelfart og Omegn.

Ny FDIH-analyse: Online dagligvarehandel vokser med 12 pct.

2018 bød endnu en gang på høje vækstrater for nethandel, viser dugfrisk analyse fra FDIH. Dagligvarehandel tager nyt tigerspring, men udnytter fortsat ikke sit potentiale

Fakta vil hjælpe 4000 unge i arbejde

Den A.P. Møllerske Støttefond har bevilget godt 27 mio. kr. til formålet

Kunder finder ofte prisfejl i dagligvarebutikken

Hver fjerde kunder oplever regelmæssigt prisfejl på deres kvitteringer. Både Salling Group og Coop har stor fokus på problemet

Salg af smøger falder med 13 pct. i Irma

Irma gemte cigaretterne væk i september for ikke at friste unge rygere. Salget falder typisk mellem 10 og 20 pct., når tobakken gemmes væk

Jens Romundstad bliver ny HR-direktør i Coop

Med jobbet bliver Faktas tidligere salgsdirektør en del af Coops koncernledelse

Coop ønsker forbud mod skadelige flourstoffer i kosmetik

Dagligvarekoncernen bakker op om miljø- og fødevareministerens kamp mod fluorerede stoffer i indpakning til mad, men så også gerne et forbud i kosmetik

Kædernes egne mærker bliver mere synlige

Markedsføringen af private label-varer i tilbudsaviserne er styrket med over 11 pct. – Aldi banker mest til egne mærker

Mere nyt