MSC-mærket fisk nedbringer risikoen for svindel markant

Under 1 pct. af al fisk og skaldyr med MSC-mærket er deklareret forkert

Nyt ”foodvenience”-koncept skal sælge mere mad i Circle K

Ni stationer er bygget om til det nye koncept med flere madtilbud og fokus på stemningen. Flere stationer følger efter i år

Hyggelamper og varme farver skal få folk til at spise på...

Circle K’s flagskibsstation i Nyborg er et godt billede på udviklingen i danskernes ønsker og krav til mad på farten

Provisionen steg for spilforhandlerne

Hos landets 4.200 Danske Spil-forhandlere steg provisionen i snit 7 pct. i 2018, hvor særligt VM i fodbold boostede omsætningen

Foodservice har fokus på forbrugertrends

Økologi, kødløs og convenience, er ikke kun vigtigt, når forbrugerne går i supermarkedet. Foodservicebranchen står også over for en madrevolution

OECD: Handel med kopivarer i stor vækst

Handlen med ulovlige kopivarer på verdensplan løber op i 3.346 mia kr., lyder vurderingen i en ny rapport. Også importen af kopivarer til EU stiger eksplosivt

Fødevarebranchen har lagt klimamærke i graven

Til gengæld er hele branchen og interesseorganisationer gået sammen med klimaministeriet med det fælles mål at skabe guidelines til forbrugerne

Estisk fisk skyld i langvarigt listeriaudbrud

Røget fisk fra Estland er solgt i både Dagrofas og Salling Groups butikker

Klimaminister inviterer til møde om klimamærke

Dagligvarebranchen skal sammen med flere interesseorganisationer mødes med ministeren, men man har tidligere udtrykt modstand mod et klimamærke

Pepsi Max vinder Årets Lancering

På Mærkevareleverandørernes Årstræf blev uddelt flere priser - blandt andet den traditionelle Årets Lancering fra Nielsen

Mere nyt