Supermarkedskæder vil tale med kunderne via Google

Lanceringen af Google Assistent på dansk i sidste uge giver nye muligheder i handlen. Coop og Salling Group er med fra begyndelsen

Salget af rødt kød på retur i Coop

Salget af hakket oksekød falder 1-2 pct. om året i dagligvarekoncernens butikker. Omvendt stiger salget af kyllingkød

L&F: Forbrugernes udsagn kan ikke bruges som kød-fakta

Selv om danskerne siger, de spiser mindre kød, er det langt fra sikkert, det forholder sig sådan i virkeligheden, siger Marianne Gregersen, Landbrug & Fødevarer

Dyr fragt skræmmer kunder væk fra netbutikker

Hver femte gang forbrugerne dropper et køb på nettet, er dyr fragt årsagen. En ny lov kan gøre fragten endnu dyrere, mener FDIH

Rapport: Fødevareindustri præges af bevidste forbrugere

Tre ud af fire fødevarevirksomheder forventer, at bevidsthed om bæredygtighed, økologi og klimavenlighed vil påvirke deres salg de kommende år

Hanegal laver dagligt mad til knap 7000 børn og voksne

Efterspørgslen efter convenience eksploderer. Den økologiske fødevareproducent udvider produktionen

Veganerkampagne runder 20.000 tilmeldinger

Flere har tilmeldt sig 'Veganerudfordringen', der går ud på at spise vegansk i 22 dage

Ny kampagne: Så der fame’ fuldkorn du!

Kendt skuespiller skal via de sociale medier får flere til at spise fuldkorn

Eksplosiv vækst i markedet for måltidskasser

Store aktører venter yderligere vækst, mens nye aktører har meldt sig på markedet

Kødproducenter kaster sig over vegetarisk convenience

Kunderne vil have nemmere hverdagsmad og mindre kød. Derfor tænker bl.a. Tulip i nye baner

Mere nyt fra dhblad