De unge snakker på de sociale medier

Markedsundersøgelser af unge mellem 13 og 25 år fungerer bedst via de sociale medier. De unge kommunikerer på Facebook, Snapchat,...

Hver fjerde køber færdigretter i supermarkedet

Kun hver anden dansker laver aftensmad fra bunden næsten hver dag. Hver fjerde køber en tilberedt ret og spiser den hjemme cirka en gang om måneden

Hver anden dansker køber færdigretter

Godt halvdelen af de danske forbrugere er inden for det seneste halve år sprunget let over middagsmaden og har...

Forbrugerne overser butikkers miljøtiltag

Færre end hver fjerde bemærker, om deres dagligvarebutik er energi- og miljøbevidst. Men otte ud af ti synes, at...

Kundepanelet møder de unge på Facebook

Markedsundersøgelser af unge mellem 13 og 25 år fungerer bedst via de sociale medier. Vil man finde ud af, hvilke...

Hver sjette vil boykotte butik med Ramadan-tilbud

Fire ud af ti mener, at det ikke hører til i danske butikker at fejre den muslimske højtid

Tilbudsugen introducerer side med øko-tilbud

Økologiske varer udgør efterhånden en stor del af kædernes markedsføring, og flere kæder gør meget ud af at profilere...

Seks ud af ti vil undgå varer med klimaafgift

Etisk Råd anbefaler miljøafgift på oksekød. Fire ud af ti lader sig ikke påvirke af en afgift.

Én ud af tre danskere spiser mere kylling

Især okse- og svinekød bliver valgt fra, og 27 pct. af danskerne spiser mindre kød, end de gjorde for et år siden

Knap hver tredje køber sit tøj i supermarkedet

Bekvemmelighed er en afgørende faktor, når danske forbrugere køber nonfood

Mere nyt