Corona sender danskerne i køkkenet

For første gang siden 2015 er tiden, danskerne bruger i køkkenet, øget, viser ny undersøgelse

Er coronakrisen en gave til den danske madkultur?

Kommentar af Judith Kyst, direktør i Madkulturen

Nøjsomhed og sparsommelighed er danskernes nye hverdag

Debatindlæg af Selina Juul, stifter og bestyrelsesformand, Stop Spild Af Mad

Coop venter stigning i private label-salg

Koncernen venter private labelvækst under lavkonjunktur og vil snart give kunder rabat, når de køber Coops egne mærker via app. Salling venter vækst med ny serie

Flere handler lokalt

I nordjyske Skørping har Meny og Fakta fået flere nye kunder under coronakrisen

De store dagligvarebutikker tog lidt mere af påskehandlen

Suspendering af lukkeloven fik forbrugerne til at købe ind på flere dage. Men den ramte også de mindste butikker

Danskernes indkøbsmønstre nærmer sig normalen

Et tjek på, hvilke tilbud forbrugerne søger efter digitalt, viser, at adfærden nærmer sig hverdagen. Dog afspejler søgninger på nonfood, at forbrugerne er hjemme

Restaurantkæde klar med produkter til dagligvarehandlen

Halifax lancerer 13 produkter til den hjemmelavet burger. Målet er at komme ud til flere dagligvarekæder

Just Eat indleder samarbejde med Homemate

Take-away-portalen vil levere andet og mere end pizza og burgere. Samarbejdet med Homemate er en helt ny vej, siger Just Eat-direktør

Nyt initiativ klar i 14 byer: Forbrugerne skal handle lokalt

Initiativet ’Sæt pris på din by - Køb Lokalt’ bliver efter et vellykket pilotprojekt rullet ud i 14 danske byer 25. april. Målet er styrke det lokalforankrede handelsliv.

Mere nyt