Madpakker er på retur

På to år er antallet af smurte madpakker faldet fra 12,7 mio. til 11,4 mio. Madpakken er med længder dog stadig den mest populære frokostform herhjemme

Skolemadpakken er bedre end sit rygte

Ni af ti elever i 5. og 6. klasse har madpakke med i skole. Og langt de fleste er glade for deres madpakke

Netto kårer årets økolog

Over de næste otte uger dyster otte økologiske landmænd om at blive Årets Økolog. Bag kampagnen står Netto og Økologisk Landsforening

Regnbuer på københavner-butikker

7-Eleven og Netto markerer Copenhagen Pride med "regnbuebutikker"

Kunderne stiller nye krav til fødevarerne

Det handler ikke kun om pris, men om kvalitetsvarer, miljø og dyrevelfærd, nærhed i form af lokale fødevarer og convenience

Små måltider supplerer de traditionelle tre

Ikke alene spiser danskere oftere på farten. Vi snacker mere og mere uden for de normale spisetide 

SuperBrugsen går målrettet efter snacking-generationen

Et nyt koncept skal trække de unge, der ikke planlægger tre måltider om dagen, ind i butikken

Snacking skaber et marked for nye produkter

De mindre sunde snacks alene vil vækste med knap en halv mia. kr. om året. Dertil kommer de sundere alternativer

Unge får menukort i SuperBrugsen

 Peter Lykke og Sune Grøndal Jakobsen fra Coop har skabt nye koncepter til SuperBrugsen med ideer fra unge i Generation Y

Sæsonens supermarked. Hvem kommer først?

Debatindlæg af Judith Kyst, direktør i Madkulturen

Mere nyt fra dhblad