Økologisk Landsforening med prognose om salg af økologiske dagligvarer i 2020

Prognose: Økologien nærmer sig 20 mia. kr. i 2020

I 2020 vil danskerne i snit købe økologi for 3400 kr., svarende til 19-20 mia. kr., lyder forventningen fra Økologiske Landsforening
Dansk Erhverv ønsker opgør med grænsehandlen

Dansk Erhverv ønsker opgør med grænsehandlen

45 pct. af de danske husstande grænsehandler mindst én gang om året, viser ny undersøgelse fra erhvervsorganisationen, der nok engang kalder på politisk handling
Black Friday rekordstor omsætning i 2019 FDIH

Udsigt til rekordstor Black Friday

Over en tredjedel af forbrugerne venter at shoppe i forbindelse med Black Friday, viser ny undersøgelse fra FDIH
Halloween salg af græskar stiger Bilka

Halloween booster salget i butikkerne

Bilka betegner Halloween som en sæson på linje med påske og nytår: I Coop har man fordoblet græskar-salget siden 2007. Den amerikanske tradition vokser herhjemme
Økologi mere i københavn og økologisk landsforening

Bopæl og alder er afgørende for øko-indkøb

Mere end hver anden forbruger i hovedstadsområdet køber ofte eller altid økologisk, mens det kun gælder for tre ud af ti i Nordjylland
Torsten Buhl FødevareDanmark

Om tro og viden

Ugens kommentar af adm. direktør Torsten Buhl, FødevareDanmark
Nutella Ferrero billigere ved den tyske grænse grænsehandel

Fire ud af ti køber al deres Nutella i Tyskland

En stor prisforskel gør smørrepålægsproduktet til en attraktiv varer at putte i indkøbsvognen syd for grænsen

Sikre gengangere hittede i påsken – men væksten løjede af for...

Danskerne hamstrede flere af de samme varer som altid i dette års påske. I selve påskeugen faldt salget af påskeøl dog med 15 pct.

Eks-marketingchef i Bilka: Om fem år betaler forbrugerne for tilbudsavisen

Efter fire år forlod Alice Monberg Bilka i 2018. Nu vil hun med en debatbog provokere hele marketingbranchen til at skabe indhold og glemme personaliseringen

Marketingekspert: Kreativ markedsføring kan sætte gang i forbruget

Virksomheder skal gøre it-sikkerhed og markedsføring til en del af CSR-politikken og påtage sig en public service-forpligtelse, mener Alice Monberg

Mere nyt