Coronakrisen rammer Bilka og Føtex hårdt

Salget rasler ned i Salling Groups varehuse. Manglende kundestrøm og ændrede indkøbsvaner er nogle af årsagerne

Analytikere forudsiger en ”trist” handel op til påske

Mens dagligvarebutikkerne lige nu oplever vækst, får påsken svært ved at matche forventningerne før corona-krisen

Hjørrings Kvickly fejrer fødselsdag i stilhed

Varehuset er blandt de ganske få butikker i indkøbscenteret Metropol, der må holde åbent under corona-krisen. Men kundestrømmen er gået i stå

Købmænd frygter for påskesalget efter omsætningsboost

Hos Meny i Søndervig venter man en nedgang i omsætningen på 30 pct. henover påskeugen sammenlignet med sidste år

Syv forbrugerpsykologiske overvejelser som følge af Covid-19

Debatindlæg af Af Mikkel Drewsen, Chief Digital Marketing Officer No Zebra

Dagligvaregiganter stopper tilbudsreklamer under coronaudbrud

Salling Group og Coop har droppet tilbudsreklamer på tv for ikke at påvirke forbrugerne til hamstring. Nu handler Coops tv-reklamer om Scan & Betal

De første corona-uger gav vild vækst i dagligvaresalget

Corona-krisen har ændret de kendte forbrugsmønstre i dagligvarehandelen. Prisen har mistet betydning – og flere forbrugere køber ind lokalt eller får leveret

Coronakrisen giver de svageste i dagligvarehandlen medvind

Forbrugerne vælger de små lokale butikker for et hurtigt indkøb. Udbringning er blevet et populært alternativ til onlinesupermarkederne

Kun en håndfuld grænsebutikker holder stadig åbent

Coronakrisen har stoppet det meste af grænsehandlen. To ud tre Fakta-butikker i grænselandet holder åbent sammen med ganske få andre.

Kun hver tredje netkunde vil anbefale deres take away-leverandører

Februar e-handelsanalyse fra FDIH viser høj NPS-score til onlinesupermarkeder, men lav score til fastfoodbutikkerne. Hver femte vil handle mere på nettet

Mere nyt