Fødevarestyrelsen sætter fokus på datovarer. Smileyordningen.

En kampagne mod datovarer kan blive nødvendig

I Fødevarestyrelsen undrer man sig over, at problemet med datovarer ikke kan løses – eksempelvis via kædernes it-systemer

Hurtig shopping giver tilfredse kunder

Svenske Coop har åbnet en helt kontantløs butik. Effektive betalingsmetoder og færdigretter skal skabe betingelser for hurtige indkøb

Undersøgelse: Unge bruger flere penge i butikker uden kø

De unge forbrugere vil købe mere, hvis der ikke er kø i den fysiske butik, viser ny undersøgelse fra Nets

Prisfejl giver rabat i Irma

Fremover får kunderne, der oplever prisfejl på bonnen, en voucher, der giver 10 pct. rabat på hele det næste køb i butikken.

Krav om digitalisering presser dagligvareproducenter

Seks ud af ti producenter mener, Amazon slår dem på tilfredshed og gensalg, viser ny rapport

Nordiske brands med modet til at se mod øst har meget...

Debatindlæg af David Lloyd, Managing Director, UK, Ireland & Nordics i Alibaba Group

Kæder i kø for at få Nærboks

Adskillige Coop-butikker, Lidl og servicestationer har allerede meldt sig som forsøgskaniner til PostNords pilotprojekt med nye pakkebokse

Ny svensk kæde vil åbne 300 ubemandede butikker

Svenske Lifvs vil gerne til Danmark med sine små døgnåbne container-butikker på placeringer langt fra almindelige butikker

Danske Spil investerer trecifret millionbeløb i digital udvikling

Både i små og store butikker giver det overskud at investere i digitale løsninger. Testskærme med digitale spil i Netto løfter salget minimum 20 pct.

Moderniseret Spar-købmand flirter med indeks 200

Spar i Klitmøller oplever utrolig vækst efter gennemgribende ombygning. Pt. moderniserer 15 butikker, og kædedirektør spår, at væksten skal komme derfra

Mere nyt